Valsts kanceleja rūpējas par uzņēmumiem, kas pieder valstij.
Tā izstrādā noteikumus, kā valsts uzņēmumus pārvaldīt.
Par katru no šīm uzņēmumiem atbild kāda ministrija vai cita valsts iestāde.
Valsts mērķis ir, lai šie uzņēmumi sniegtu labumu cilvēkiem.
Uzņēmumu pārvaldībā valsts vēlas:
- novērst nepilnības tirgū;
- pārvaldīt valstij svarīgus īpašumus;
- ražot sabiedrībai svarīgas preces un sniegt svarīgus pakalpojumus.
Valsts kā īpašnieks:
- nosaka, ko valsts uzņēmumiem jāsasniedz;
- piešķir uzņēmumiem naudu no budžeta;
- lemj par uzņēmumu peļņas izmaksu.
No 2023. gada 1. marta valsts uzņēmumu koordināciju veic Valsts kanceleja.
Valsts kanceleja pilda minētos uzdevumus, izstrādā noteikumus un koordinē uzņēmumu darbību.
Valsts kanceleja veic koordināciju atbilstoši likumam.
Galvenais likums valsts uzņēmumu pārvaldīšanā ir Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums.